การจัดการการสื่อสารภายในองค์กรด้านภาพลักษณ์กีฬาอีสปอร์ตของสมาคมกีฬาอีสปอร์ตแห่งประเทศไทย
Main Article Content
บทคัดย่อ
การวิจัยในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์คือศึกษาการจัดการการสื่อสารด้านภาพลักษณ์กีฬาอีสปอร์ตภายในองค์กรของสมาคมกีฬาอีสปอร์ตแห่งประเทศไทยในปัจจุบัน ผลการวิจัยพบว่า 1) มีการกำหนดแผนงานตามการกีฬาแห่งประเทศไทย และสร้างความเข้าใจร่วมกันกับบุคลากรในองค์กรผ่านการประชุม 2) มีการศึกษาภาพสะท้อนของสังคมในองค์กรแบบไม่เป็นทางการ และมีการคัดสรรผู้ที่ชื่นชอบกีฬาอีสปอร์ตเข้ามาทำงานร่วมกัน โดยมีกฎระเบียบเป็นพื้นฐาน และสื่อสารกันแบบครอบครัว แต่ยังไม่มีการประเมินผลแบบเป็นทางการ 3) บุคลากรของสมาคมกีฬาอีสปอร์ตแห่งประเทศไทยให้ความเห็นว่า ผู้บริหารจะต้องเป็นผู้มีทักษะด้านสุขภาพเกี่ยวกับกีฬา
อีสปอร์ต กฎหมายเด็กและเยาวชน รวมถึงพรบ.การกีฬาแห่งประเทศไทย 4) บุคลากรของสมาคมกีฬาอีสปอร์ตแห่งประเทศไทยให้ความเห็นว่า ผู้บริหารจำเป็นจะต้องมีความซื่อสัตย์สุจริต และการดำเนินงานจะต้องมีความโปร่งใส
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
Blogspot. (18 November 2013). What is online games. Retrieved September 12, 2017, from http://wananurat02472.blogspot.com /2013/11/game-online.html
Gamblingstudyth. (n.d.). In depth e-sport in asian game from game to sport. Retrieved September 11, 2018, from http://www.gamblingstudy-th.org/print.php?txtNo=371
Kamnunwat, D and Junsawang, W. (1992a). Communication and public relations. Bangkok: Thammasat University Press.
Kamnunwat, D and Junsawang, W. (1992b). Communication and public relations. Bangkok: Thammasat University Press.
Kamnunwat, D and Junsawang, W. (1992c). Communication and public relations. Bangkok: Thammasat University Press.
Numnoy, T. (2011). Communication to facilitate business operation transformation in an organization the case study of Land and house retail bank public company limited. Independent study M.A., National Institute of Development Administration. Bangkok.
Lertsudwichai, T. (13 July 2017). What is esport and how knowledgeable in Thailand ? Including various interesting statistics. Retrieved October 18, 2018, from https://digitalmarketingwow.com/201 7/07/13/esports
Office of knowledge management and development. (2017). Gameconomy. The Knowledge Magazine. 2(1), 3-24
Polpitakchai, W. (12 July 2018). Game of change. Retrieved September 19, 2018, from
https://thematter.co/sponsor/game-of-change/53762
Phuksawat, A. (2013.Public relations for image bulding. Bangkok: Chulalongkorn University Press.
Serirat, S. (1998a). Organization and management. Bangkok: Diamond in business world Press.
Serirat, S. (1998b). Organization and management. Bangkok: Diamond in business world Press.
Serirat, S. (1998c). Organization and management. Bangkok: Diamond in business world Press.
Subsandee, J. (2009). Research roles in communication management, research guidelines and utilization.
Curriculum Research, Thammasat University. Bangkok
Sukhothai Thammathirat University. (2005). Philosophy of communication arts and communication theory. Nonthaburi: Sukhothai Thammathirat University Press.
TESF. (n.d.). History of Thailand esport federation. Retrieved August 7, 2018, from
http://www.tesf.or.th/history-of-thailand-e-sport-federation/.
Tangsinsapsiri, T. (2007). Organization behavior. Bangkok: Thnthach Press.
Thambumrung, S. (2010). Building, enhancing corporate image and managing reputation in the economic crisis. Bangkok: Public Relations Society of Thailand Press.
Thongsut, W. (2018). Organizational behavior. Bangkok: Inthapas Press
Wijitjammaree, N. (2015a). Communication in organization. Bangkok: Kasetsart University Press.
Wijitjammaree, N. (2015b). Communication in organization. Bangkok: Kasetsart University Press.
Wongmontha, S. (1998a) Practical public relations. Bangkok: A.N. Press.
Wongmontha, S. (1998b) Practical public relations. Bangkok: A.N. Press.