MUSIC COMPOSITION “WOO” FOR STRING ORCHESTRA: THAI–KOREAN MUSIC CULTURAL HYBRIDITY
Keywords:
STRING ORCHESTRA , MUSIC CULTURAL HYBRIDITY , THAI-KOREANAbstract
Music composition “Woo” for String Orchestra composed in contemporary classical music style, hybrid Thai-Korean music cultural elements. This composition was created to perform in “The 60th Anniversary Concert in Thai Cultural Diplomacy in Korea”, to celebrate the Korea-Thailand sixtieth anniversary of the diplomatic relations. The piece applied and explored performance technique of both Thai and Korean music culture. Compositional ideas on the basis of the Korean traditional scale-Woo Gung Sang Gak Shi, Korean folk song - Arirang, Korean rhythmic pattern – Changdan, and timbre.
References
กานต์ สุริยาศศิน และณรงค์ฤทธิ์ ธรรมบุตร. “บทประพันธ์เพลงดุษฎีนิพนธ์ : ประสานดุริยะสำเนียง สำหรับวงดุริยางค์เครื่องลม.” วารสารดนตรีรังสิต ปีที่ 14, ฉบับที่ 2 (กรกฏาคม-ธันวาคม 2562): 16-29.
วิบูลย์ ตระกูลฮุ้น. “สตริงออเคสตราและฟลูต : ความสัมพันธ์ทางการทูตครบรอบ 60 ปี ระหว่างประเทศไทยและเกาหลีใต้.” วารสารดนตรีรังสิต ปีที่ 15 ฉบับที่ 1 (มกราคม-มิถุนายน 2563): 87-101.
ปิติ ศรีแสงนาม. “บทเรียนจากความสำเร็จของกระแสนิยมวัฒนธรรมเกาหลี.” รู้ลึกกับจุฬา. https://www.chula.ac.th/cuinside/6930/.
Choi, Soo-yon. “Expression of Korean Identity Through Music for Western Instruments.” D.M.A. diss., Florida University, 2006.
Fleurant, Gerdès. Dancing Spirits: Rhythms and Rituals of Haitian Vodun, the Rada Rite. Westport, Conn.: Greenwood Press, 1996.
Kim, Jin. “Exploring Aspects of Korean Traditional Music in Young Jo Lee’s Piano Honza Nori.” D.M.A. diss., University of North Texas, 2013.
Kim, Joo Won. “The Development of Contemporary Korean Music with Emphasis on Work of Isang Yun.” D.M.A. diss., The Ohio State University, 2011.
Kyobo Bookstore. “Chinese culture and Chinese characters.” https://terms.naver.com/list.nhn?cid=51213&categoryId=51213/.
Lee, Mirim. “Philosophical Approaches to Compositional Technique in Isang Yun’s Works for Solo Flute.” D.M.A. diss., West Virginia University, 2017.
Park, Hyunjin. “Korean Arirang: History, Genres, and Adaptations in Edward Niedermanier’s Arirang Variations.” D.M.A. diss., Arizona State University, 2011.
Kwok, Sarah Wei-Yan. “Breaking the Sound Barriers: Extended Techniques and New Timbre for the Developing Violinist.” D.M.A. diss., University of British Columbia (Vancouver), 2018.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 ONUSA NONGTRUD
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
ลิขสิทธิ์ของบทความเป็นของเจ้าของบทความ บทความที่ได้รับการตีพิมพ์ถือเป็นทัศนะของผู้เขียน
กองบรรณาธิการไม่จำเป็นต้องเห็นด้วยและไม่รับผิดชอบต่อบทความนั้น