The Effect of Inquiry-Based Learning Management Method (7E) along with Wordwall Games for Health Education Subject, Focusing on Classifying the 5 Main Food Groups for Third-Grade Students with Intellectual Disabilities
Main Article Content
Abstract
This research aimed to study the learning achievement of students who have undergone inquiry-based learning (7E) combined with Wordwall games. The sample used in this research consisted of one third-grade student with intellectual disabilities (with an IQ ranging from 50-70) selected purposively from Suphanburi Panyanukul School, Suphanburi Province, in the academic year 2023. The research instruments included the learning management plan, Wordwall game, and achievement test. The statistics used in the research were mean () standard deviation (S.D.) and percentage. The result revealed that students who received inquiry-based learning (7E) combined with the Wordwall game demonstrated improved after post-learning achievement according to the established criteria 80 percent.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
References
กมลวรรณ ทับโต. (2561). การจัดการเรียนรู้แบบวัฏจักรสืบเสาะหาความรู้ 7E เพื่อพัฒนาทักษะการคิดวิเคราะห์ในวิชาวิทยาศาสตร์สำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 (วิทยานิพนธ์ คณะครุศาสตร์อุตสาหกรรม. สาขาวิชาการพัฒนาหลักสูตรและนวัตกรรมการสอนมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลธัญบุรี). http://www.repository.rmutt.ac.th/dspace/handle/123456789/3484
ฐปนนท์ สุวรรณกนิษฐ์. (2560). การออกแบบเกมการ์ด เพื่อสร้างความเข้าใจในการเรียนหลักสูตรออกแบบสื่อสาร. ในเอกสารรวบรวมบทความวิจัยหลังการประชุมวิชาการนเรศวรวิจัยครั้งที่ 13 : วิจัยนวัตกรรมขับเคลื่อนเศรษฐกิจและสังคม.มหาวิทยาลัยนเรศวร.
นพวรรณ ศรีวงค์พานิช และคณะ. (5 มีนาคม 2557). บกพร่องทางสติปัญญา. สถาบันราชานุกูล. https://th.rajanukul.go.th/ข้อมูลวิชาการ:กลุ่มโรคสำคัญ/บกพร่องทางสติปัญญา
นิศารัตน์ วัชรีอุดมกาล. (2566). ภาวะบกพร่องทางสติปัญญา (Intellectual Disabilities). https://ycap.go.th/-/275-ภาวะบกพร่องทางสติปัญญา--Intellectual-Disabilities-
วัลลภา วาสนาสมปอง, และธัญสิริ ภะวัง. (2563). ผลของการสอนสุขศึกษาด้วยการเรียนรู้แบบเกมที่มีต่อความรู้เรื่องโภชนาการ เด็กวัยเรียนในนักเรียนระดับชั้นประถมศึกษาปีที่ 3 และ 4. วารสารสหเวชศาสตร์ มหาวิทยาลัยราชภัฏสวนสุนันทา, 5(1), 37-46.
ศักดิ์ สินปรุ และธีรวุฒิ เอกะกุล. (2557). การปฏิบัติการพัฒนาทักษะการใช้คำถามโดยวิธีสอนแบบวัฏจักรการสืบเสาะความรู้ 7 ขั้น ในรายวิชาสุขศึกษาและพลศึกษาสำหรับนักเรียนชั้นประถมศึกษาปีที่ 6 กลุ่มเครือข่าย สถานศึกษาที่ 23 เหล่าเสือโก้ก (2) สำนักงานเขตพื้นที่การศึกษาประถมศึกษาอุบลราชธานี เขต 1. วารสารวิจัยและประเมินผลอุบลราชธานี, 3(2), 82-88.
สุดารัตน์ วัดปลั่ง, ฉวีวรรณ เอี่ยมพญา, อัจฉรา ปุราคม. การพัฒนาความสามารถการคิดวิเคราะห์รายวิชาสุขศึกษา เรื่องพฤติกรรมเสี่ยงต่อสุขภาพ ด้วยวิธีการสอนโดยเกม ROV ของนักเรียนชั้นมัธยมศึกษาปีที่ 2. ศาสตร์การศึกษาและการพัฒนามนุษย์, 3(1), 85-94.
สำนักบริหารงานการศึกษาพิเศษ สำนักงานคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน. (2550). รายงานการวิจัยการประเมินผลการดำเนินการจัดการศึกษาพิเศษของโรงเรียนการศึกษาพิเศษ สำนักคณะกรรมการการศึกษาขั้นพื้นฐาน. คุรุสภาลาดพร้าว.