The Influence of Audience’s Behavior Intention on the Box Office of China’s New Mainstream Films
Main Article Content
บทคัดย่อ
The purpose of this study is to explore why Chinese’s new mainstream movie audiences are willing to watch such films reflecting national ideology. This paper uses the quantitative research method and constructs a conceptual framework based on the rational behavior theory. Through descriptive analysis, reliability, validity and regression analysis of the 420 valid questionnaires, this paper found that emotional catharsis, film features, self-demand and subjective norms have a positive impact on the box office of China's new mainstream films while marketing methods will have an opposite impact. The strongest reason for audiences to choose the movie is emotional catharsis.
Article Details
ข้อความและบทความในวารสารนวัตกรรมการบริหารและการจัดการ เป็นแนวคิดของผู้เขียน ไม่ใช่ความคิดเห็นและความรับผิดชอบของคณะผู้จัดทำ บรรณาธิการ กองบรรณาธิการ วิทยาลัยนวัตกรรมการจัดการ และมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์
ข้อความ ข้อมูล เนื้อหา รูปภาพ ฯลฯ ที่ได้รับการีพิมพ์ในวารสารนวัตกรรมการบริหารและการจัดการ ถือเป็นลิขสิทธิ์ของวารสารนวัตกรรมการบริหารและการจัดการ หากบุคคลใดหรือหน่วยงานใดต้องการนำทั้งหมดหรือส่วนหนึ่งส่วนใดไปเผยแพร่ต่อหรือกระทำการใดๆ จะต้องได้รับอนุญาติเป็นลายลักษณ์อักษรจากวารสารนวัตกรรมการบริหารและการจัดการก่อนเท่านั้น
References
China [D]. Beijing Jiaotong University.
Jialing Song. (2003). The crisis and the way of survival in theme films[J]. The Chinese films. 2006(4) : 53-56
John c. Owen. Michael S.M inor. (2003). Consumer behavior [M]. Beijing: Tsinghua university.
Kunpeng Jia. (2018). The impact of movie release on the box office in China-- based on the
investigation of domestic films in 2015-2016[D]. Nanjing university of finance and economics.
Mei Yan. (2018). The research of New mainstream film in China[D]. Hebei University.
Michael R. Solomon. (2018). consumer behavior [M]. Beijing: Renmin university of China.
Mingyan Li. (2018). Research on Arts consumption behavioral intention formation mechanism[D].
Wuhan university of technology.
Nannan Cao. (2017). Research on Arts consumer behavior of domestic big-budget movies[D]. Wuhan
university of technology.
Ning Ma. (2000). The real beginning of the new mainstream[J]. Contemporary Cinema. 1999(2) : 16-19.
Ning ning Cui. (2012). Factors influencing box office in China based on regression analysis[J]. Jiangsu
Business. 2012 (18) : 93-99.
Shan Sang. (2019). Study on influence of overseas imported movies on Chinese film audience
consumption preference based on TRA Model[D]. ZheJiang university of communication.
Stephen P. Robbins. (2003). Management[M]. Beijing. Renmin university.
William J. Byrnes. (2004). Management and the arts [M]. Five Senses.
Xiaoping Fan. (2014). Research on the Motivation and behavior intention of superhero movie
audience—take marvel movies as an example[D]. Jinan University.
Yanru Ma. (2014). Research on the influence of Internet word-of-mouth on film box office. Capital
university of economics and business[D]. Capital University of Economics and Business.