Design thinking process towards storytelling technique video content via Facebook Fanpage Minutevideos Thailand
Main Article Content
Abstract
This qualitative research is based on marketing communications with Content marketing strategy in the video content format. Through storytelling by using Design Thinking Process within the context of Facebook fanpage Minutevideos Thailand. According to the result, A good understanding on consumer behavior is one of the major elements of design thinking. It does not relate to only observation but also studying and obtaining insights of consumer behavior about their thoughts, values and beliefs. Specific information and consumers' needs are utilized in order to analyze and conduct variety kinds of marketing plans. Throughout the work process, there will be creative and brainstorming. And also works with the experts to correct in content and target group by communicate. Minutevideos Thailand Facebook Fan Page intend to create valuable and useful contents. However, the audiences rather have their engagement to independent-styled content and simplicity in communication. To understandable storytelling conveyed through the facts story. Self-Creation reflection of experience. Thru the design thinking process. The creators need to understand the difference of context and styles of the stories that lead to effective mix with visual and storytelling technique video content plays an important and useful role in marketing and improve content performance. It also builds up an engagement between Facebook FanPage and consumer which will lead to good content value and image. Moreover, Increase your chances of success for making an actual impact.
Article Details
References
ฐปนัฬศ์ วิจิตรรัฐกานต์. (2547). ทัศนะของผู้ชมที่มีต่อภาพยนตร์อเมริกันแนวชีวิตในฐานะสื่อเพื่อส่งเสริมการเรียนรู้ในการพัฒนาตนเอง วิทยานิพนธ์ปริญญานิเทศศาสตรมหาบัณฑิต จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ณัฐพัชญ์ วงษ์เหรียญทอง. (2557). เล่าให้คลิกพลิกตราสินค้าให้ดัง: Content marketing. กรุงเทพฯ: เนชั่นอินเตอร์เนชั่นแนลเอ็ดดูเทนเมนท์.
ตปากร พุธเกส. (2554). การผลิตและการรับรู้ความเป็นไทยในการ์ตูนแอนนิเมชันไทยที่แพร่ภาพทางโทรทัศน์ (พ.ศ. 2551-2553). วารสารนิเทศศาสตร์ 29(3), 17-25.
ธาม เชื้อสถาปนศิริ. (2557). การเล่าเรื่องข้ามสื่อ. วารสารนิเทศศาสตร์และนวัตกรรมนิด้า. 2(1), 59-87.
ปภิญญา ทองสมจิตร. (2556). ระบบเทคโนโลยีขับเคลื่อนชุมชนสร้างสรรค์นวัตกรรมตามแนวทางการคิดเชิงออกแบบ และการประเมินชุมชนแบบมีส่วนร่วมโดยนักพัฒนาชุมชนและนิสิตอาสา. วิทยานิพนธ์ปริญญาครุศาสตรดุษฎีบัณฑิต จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ปราณิศา ธวัชรุ่งโรจน์. (2557). การวิเคราะห์คลิปวิดีโอไวรัลมาร์เก็ตติ้งและปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจแบ่งปัน. วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชานิเทศศาสตร์และนวัตกรรม สถาบันบัณฑิตพันบริหารศาสตร์.
ปิยะฉัตร วัฒนพานิช. (2558). การเล่าเรื่องของภาพยนตร์แอนิเมชั่นยอดนิยมในบริบทสากล วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปศาสตร-มหาบัณฑิต สาขาวิชานิเทศศาสตร์และนวัตกรรม สถาบันบัณฑิตพันบริหารศาสตร์.
มนฑิณี ยงวิกุล. (2554). Design thinking กระบวนการคิดแห่งอนาคต. คิด Creative Thailand, 3(2), 16-18.
รัชกฤต ไตรศุภโชค. (2558). รูปแบบและองค์ประกอบของการเล่าเรื่องในฐานะกลยุทธ์การตลาดด้วยเนื้อหาของตราสินค้าผลิตภัณฑ์. วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชานิเทศศาสตร์และนวัตกรรม สถาบันบัณฑิตพันบริหารศาสตร์.
วรมน บุญศาสตร์. (2558). การสื่อสารการตลาดสู่กลุ่มผู้บริโภคเจเนอร์เรชั่น ซี ในยุคดิจิทัล. วารสารการสื่อสารและการจัดการนิด้าม 1(1), 14-30.
สัณฐิตา นุชพิทักษ์. (2554). ความร้ายกาจของตัวละครในละครโทรทัศน์ไทย. วารสารนิเทศศาสตร์ 29(1), 138-153.
สุรศักดิ์ บุญอาจ. (2560). รูปแบบและความคิดหลักของเรื่องในภาพยนตร์ยอดเยี่ยม รางวัลออสการ์ พ.ศ. 2553-2559. วารสารวิชาการนวัตกรรมสื่อสารสังคม, 5(2), 81-91.
อรรถชัย วรจรัสรังสี. (2556). ประเภทเนื้อหาการตลาดบนเฟซบุ๊กแฟนเพจสินค้า และความตั้งใจซื้อของผู้บริโภค. วิทยานิพนธ์ปริญญานิเทศศาสตรมหาบัณฑิต จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
Admin cu-tcdc. (2557, 18 มีนาคม). Very intro to design thinking [บล็อก]. วันที่เข้าถึงข้อมูล 15 เมษายน 2561, แหล่งที่มา http://www.cu-tcdc.com/very-intro-to-design-thinking/ ?lang=THAdmin CU-tcdc
DEXSpace. (2016, 24 มีนาคม). Design thinking คืออะไร (Overview) วันที่เข้าถึงข้อมูล 20 เมษายน 2561, แหล่งที่มา https://medium.com/base-the-business-playhouse/design-thinking-คืออะไร-overview-dc8c8e7547db
Buchanan, R. (1992). Wicked problems in design thinking. Design issue, 8(2), 5-21.
Gabriel, Y. (2000). Storytelling in organizations: Facts, fictions, and fantasies. Oxford: Oxford University Press.
Heo, H. (2004). Inquiry on storytelling for the web-based environmental learning environment. Chicago, IL: Association for Educational Communications and Technology.
Lambert, J. (2007). Digital storytelling: How digital media help preserve cultures. The Futurist, 41(2), 25.
We are social. (2018, 30 January). Digital In 2018: World’s Internet Users Pass The 4 Billion Mark. Retrieved April 30, 2018, from https://wearesocial.com/blog/2018/ 01/global-digital-report-2018