Participating Production Management of a Theatre Mixed Film Production: Intersection
Main Article Content
Abstract
The article presents the results of the creative process of the Intersection display. The main objectives are to find a solution and a procedure for the production of theatre mixed films that are suitable for the COVID-19 epidemic situation. The operation was divided into three stages: pre-production, during production, and after production. The findings indicate that: 1. A team's participating production management has emerged. It resulted from a working style change to be appropriate for the epidemic situation of COVID-19 by having fewer than seven people in the team. 2. Team members must have skills, experiences, knowledge, abilities, and potential for more than one duty to cover the other roles and responsibilities in the production process. 3. This method is appropriate for theatre mixed film productions or small film groups.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Content and information in articles published in the Journal of Fine and Applied Arts of Khon Kaen University is regarded as the opinion and sole responsibility of the author(s) directly; therefore, editors are not obliged to agree to or share any responsibility with regard to the content and information that appears within these articles.
All articles, information, content, image, etc. that have been published in the Journal of Fine and Applied Arts of Khon Kaen University is the copyright of the Journal of Fine and Appllied Arts of Khon Kaen University. Any person or organization who wishes to distribute all or parts of the articles for further dissemination or other usage must first receive permission from the Journal of Fine and Applied Arts of Khon Kaen University before proceeding to do so.
References
จิราวดี บุญปวง, ปาริฉัตร จันทัพ, และขวัญชนก นัยจรัญ. (2562). หลงไฟ: การวิเคราะห์ตัวละครโดยใช้ทฤษฎีลำดับขั้นแรงจูงใจของอับรมฮัม มาสโลว์. วารสารมนุษยศาสตร์และสังคมศาสตร์ มหาวิทยาลัยพะเยา, 7(1), 101-122.
ซูไรมาน เวศยาภรณ์. (2541). งานฉากละคร 1. พิมพ์ครั้งที่ 4. กรุงเทพฯ : สำนักพิมพ์จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ณวดี เศรษฐเมธีกุล. (2558). การบริหารจัดการละครเวทีอย่างมีประสิทธิภาพ ด้วยการประยุกต์ใช้องค์ความรู้ ทางด้านอีเว้นท์เมเนจเมนท์. ศิลปกรรมสาร มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 10(1), 55-80.
ศิญาภัสร์ พีระอติวัฒน์. (2560). การฝึกงานในหัวข้อการปฏิบัติหน้าที่ในตำแหน่งผู้ช่วยโปรดิวเซอร์ภาพยนตร์. ปทุมธานี : ภาควิชาภาพยนตร์และภาพถ่าย คณะวารสารศาสตร์และสื่อสารมวลชน มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์.
พชร อาชาศรัย. (2563). การศึกษาหน้าที่ของผู้ควบคุมการผลิต (Production Manager) ให้เหมาะกับรูปแบบการจัดแสดงละครเวทีในประเทศไทย. ศิลปกรรมสาร มหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์, 13(2), 23-52.
พระราชกำหนดการบริหารราชการในสถานการณ์ฉุกเฉิน. (2564). ข้อกำหนด ออกตามความในมาตรา 9 แห่งพระราชกำหนด การบริหารราชการในสถานการณ์ฉุกเฉิน พ.ศ. 2548 ฉบับที่ 30. ราชกิจจานุเบกษา, 138(ตอนพิเศษ 173ง), 1-7.
แพร่ง (Intersection). (2564). Intersection theatre mixed film. [สูจิบัตร]. ขอนแก่น: มหาวิทยาลัยขอนแก่น.
Dean, P. (2012). Production Management: Making shows happen. Wiltshire: Crowd Press.