The Imposibles Band : Characteristic of Musical Form
Main Article Content
Abstract
This research aims to study the characteristics of musical form The Impossibles band By using qualitative research methods for data collection Both from documents and interviews By using the musicology process and anthropology are used to analyze specific characteristics musical form. The results were as follows :
The Impossibles Band Has continued to develop music since its founding in 1966 until the band's dissolution in 1976, with the influence of music from many bands in western country including The Beatles , The Rolling Stone, Ray Conniff, Engelbert Humberdinck, Perry Como, Dean Martin, Every Brother, Chicago and Santana. The composition of the music is distinctive in Harmony, chord and rhythm that is the unique . There has been a change in the use of various chords such as minor, b5th, 9th , #9th , 11th , maj7, dim, sus which has not yet appeared of the bands in Thailand in that era. The Impossibles band is therefore the incipient in the development of modern Thai song in Thailand.
Article Details
Content and information in articles published in the Journal of Fine and Applied Arts of Khon Kaen University is regarded as the opinion and sole responsibility of the author(s) directly; therefore, editors are not obliged to agree to or share any responsibility with regard to the content and information that appears within these articles.
All articles, information, content, image, etc. that have been published in the Journal of Fine and Applied Arts of Khon Kaen University is the copyright of the Journal of Fine and Appllied Arts of Khon Kaen University. Any person or organization who wishes to distribute all or parts of the articles for further dissemination or other usage must first receive permission from the Journal of Fine and Applied Arts of Khon Kaen University before proceeding to do so.
References
กาญจนา แก้วเทพ. (2544). ศาสตร์แห่งสื่อ และวัฒนธรรมศึกษา. กรุงเทพฯ: เอดิสัน เพรส โปรดักส์.
กานท์ นิรนาม. (2527). พัฒนาการเพลงจากเพลงไทยถึงเพลงลูกทุ่ง. วิวัฒน์, 68, 42-48.
จ้อ ชีวาส. [ม.ป.ป.]. เล่าขานตำนานร็อค. พิมพ์ครั้งที่ 3. กรุงเทพฯ: โลกาภิวัฒน์การพิมพ์.
ณัชชา โสคติยานุรักษ์. (2543). สังคตี ลักษณ์ และการวิเคราะห์. กรุงเทพฯ: โรงพิมพ์แห่ง จุฬาลงกรณ์มหาวิทยาลัย.
ปนาพันธ์. (2534). ดนตรีวิวัฒน์. กรุงเทพฯ: ดอกเบี้ย.
ละเอียด เหราปัตย์. (2522). วิวัฒนาการของดนตรีสากล. กรุงเทพฯ: มิตรสยาม.
วิทยา ภู่บัว. (2542). อิทธิพลดนตรีอเมริกันที่มีต่อเพลงไทยสมัยนิยม. วิทยานิพนธ์ปริญญาศิลปะศาสตร
มหาบัณฑิต สาขาวิชาดนตรี บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยมหิดล.
วินัย พันธุรักษ์. (21 ตุลาคม 2561). สัมภาษณ์. กรุงเทพฯ.
Merriam, A. P. (1964). The anthropology of music: Diffusion of comparative musicology and ethnomusicology. Evanston, IL: Northwestern University Press.